Da jeg skulle til at flytte hjemmefra for første gang fik jeg at vide, at det var meget urealistisk at forvente at kunne leve for kun 1000 kr. om måneden til mad og andre husholdningsartikler, så derfor tog jeg selvfølgelig det som en udfordring og vil dele mine tips og tricks med andre i samme situation.
Du vil her finde en samling af lækre opskrifter der kan holde det stramme budget for den travle studerende med eksempler på de ekstremt billige til de lidt dyrere, men stadig overkommelige retter, samt andre tricks som kan være med til at berige din hverdag på SU (eller hvis budgettet bare er lidt stramt)

torsdag den 29. september 2016

Pasta med laksetern

Pasta med laksetern

Antal:2-3 portioner
Tid: 20 min.
Sværhedsgrad: Middel
Prisklasse: Først på måneden
Fryseegnet: Nej

Ingredienser:
250 g laksefilet/laksetern
2,5 dl madfløde
Pasta - se pakken for portionsstørrelse
100 g friskrevet parmesanost/lignende
1 bouillonterning
Et skvæt fiskesauce - kan undlades
Ruculosalat
Tomat
Basilikum
Salt og peber

Fremgangsmåde:
Kog fløden med en bouillonternin og smag til med basilikum, salt og peber. Tilsæt ost og fjern gryden fra varmen.
Kog pastaen som vist på pakken og steg imens lakseternene i lidt fedtstof på en pande i 5-6 minutter i det hele. Undlad at vende for tit, da laksen kan gå fra hinanden.
Når pastaen er færdig vendes den i flødesaucen, tomat skåret i mindre stykker og en-to håndfuld(e) rucolasalat.
Vend til sidst fisken i forsigtigt og server straks med lidt høvlet ost ovenpå.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar