Da jeg skulle til at flytte hjemmefra for første gang fik jeg at vide, at det var meget urealistisk at forvente at kunne leve for kun 1000 kr. om måneden til mad og andre husholdningsartikler, så derfor tog jeg selvfølgelig det som en udfordring og vil dele mine tips og tricks med andre i samme situation.
Du vil her finde en samling af lækre opskrifter der kan holde det stramme budget for den travle studerende med eksempler på de ekstremt billige til de lidt dyrere, men stadig overkommelige retter, samt andre tricks som kan være med til at berige din hverdag på SU (eller hvis budgettet bare er lidt stramt)

torsdag den 8. marts 2018

Torskerogn med sennepsskyr

Rugbrød med torskerogn og sennepsskyr

Antal: 1 person
Tid: 6 min.
Sværhedsgrad: Nem
Prisleje: Sidst på måneden
Fryseegnet: Nej

Ingredienser:
1. spsk. neutral skyr/yoghurt
1 tsk. sennep (ikke den søde variant)
2 skiver rugbrød
100 g torskerogn i skiver
Lidt citronsaft
Evt. lidt karse eller mynte til at pynte med

Fremgangsmåde:
Rist torskerognen på en tør pande i ca. 2 minutter på hver side.
Bland skyr/yoghurt og sennep og smør på rugbrødet.
Kom torskerogn ovenpå og hæld lidt citronsaft over. Top med lidt grønt.

Baggrund:
Hvis du ligesom jeg for længst har glemt alt om det der nytårsforsæt om at få smidt et par overflødige kilo så er denne opskrift fantastisk til at vende tilbage til de sunde vaner.
Derudover er det en simpelt og temmelig billig ret som samtidigt sætter lidt restaurantfornemmelse over hverdagen.
Velbekomme.


Opskriften stammer fra Bitz og Frisk' slankekur

Ingen kommentarer:

Send en kommentar