Da jeg skulle til at flytte hjemmefra for første gang fik jeg at vide, at det var meget urealistisk at forvente at kunne leve for kun 1000 kr. om måneden til mad og andre husholdningsartikler, så derfor tog jeg selvfølgelig det som en udfordring og vil dele mine tips og tricks med andre i samme situation.
Du vil her finde en samling af lækre opskrifter der kan holde det stramme budget for den travle studerende med eksempler på de ekstremt billige til de lidt dyrere, men stadig overkommelige retter, samt andre tricks som kan være med til at berige din hverdag på SU (eller hvis budgettet bare er lidt stramt)

torsdag den 29. juni 2017

Fyldte Portobellosvampe

Portobellosvampe med kødfyld
Antal: 4 stk.
Tid: 15-20 min.
Sværhedsgrad: Nem
Prisleje: Sidst på måneden/Midt på måneden

Ingredienser:
4 Portobellosvampe
4 æg
En håndfuld skinkestrimler/bacon
Revet ost (en håndfuld)
1 fed hvidløg
Evt. rester af majs fra dåse
Salt og peber
Olivenolie

Fremgangsmåde:
Rens svampene, fjern stokkene og placer dem i et ildfast fad. Tænd ovnen på 180 grader (varmluft).
Hak hvidløget fint og svits i olivenolie. Tilsæt skinkestrimlerne/bacon. Hvis du har majs tilovers så ibland også disse i fyldet.
Smag til med salt og peber.
Ibland den revne ost og fyld hver svamp med lav top.
Sæt i ovnen i 10-15 minutter.
Pisk æggene og kom en smule salt og peber i æggemassen. Steg på panden som små æggekager (så de passer som låg på svampene). Inden servering placeres et låg af æg på hver svamp.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar