Da jeg skulle til at flytte hjemmefra for første gang fik jeg at vide, at det var meget urealistisk at forvente at kunne leve for kun 1000 kr. om måneden til mad og andre husholdningsartikler, så derfor tog jeg selvfølgelig det som en udfordring og vil dele mine tips og tricks med andre i samme situation.
Du vil her finde en samling af lækre opskrifter der kan holde det stramme budget for den travle studerende med eksempler på de ekstremt billige til de lidt dyrere, men stadig overkommelige retter, samt andre tricks som kan være med til at berige din hverdag på SU (eller hvis budgettet bare er lidt stramt)

torsdag den 22. juni 2017

Gulerodsrisotto

Gulerodsrisotto
Antal: 4 portioner
Tid: 40-45 min.
Sværhedsgrad: Middel
Prisleje: Midt på måneden
Fryseegnet: Nej

Ingredienser:
½ kg gulerødder
450 g ris
40 g revet ost

1 løg
1-2 fed hvidløg
1 L bouillon
2 dl hvidvin
Citronsaft
Olivenolie
Salt og peber

Fremgangsmåde:
Skræl, grovskær og kog gulerødderne til de er bløde. Hæld vandet fra og tilsæt hvidvinen. Blend til puré.
Pil og hak løg og hvidløg og steg det i lidt olivenolie. Tilsæt derpå gulerodspuréen og rør konstant.
Kom derpå risene i indtil risene er let blanke/gennemsigtige før der tilsættes bouillon 1 dl ad gangen.
Fortsæt til risene er al dente. Fjern derpå fra varmen og tilsæt ost.
Smag til med citronsaft, salt og peber.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar