Da jeg skulle til at flytte hjemmefra for første gang fik jeg at vide, at det var meget urealistisk at forvente at kunne leve for kun 1000 kr. om måneden til mad og andre husholdningsartikler, så derfor tog jeg selvfølgelig det som en udfordring og vil dele mine tips og tricks med andre i samme situation.
Du vil her finde en samling af lækre opskrifter der kan holde det stramme budget for den travle studerende med eksempler på de ekstremt billige til de lidt dyrere, men stadig overkommelige retter, samt andre tricks som kan være med til at berige din hverdag på SU (eller hvis budgettet bare er lidt stramt)

fredag den 31. marts 2017

Den perfekte omelet

Omelet
Antal: 1 portion
Tid: 15 min.
Sværhedsgrad: Nem
Prisleje: Sidst på måneden
Fryseegnet: Nej

Ingredienser:
3 skiver bacon
2 æg
1 lille blommetomat
½ lille rødløg
1 skive hvid ost
Lidt revet cheddar
Fedtstof til stegning
Evt. purløg/persille som pynt

Fremgangsmåde:
Vigtigt: Sørg for at holde en lav temperatur da der ikke skal røres overhoved undervejs.
Hak løget groft og skær baconen i mellemstore stykker og steg let på en varm pande. Anvend gerne en portionstørrelse pande for det bedste resultat.
Fordel en skive af din almindelige skæreost ovenpå.
Pisk æggene sammen og når osten er smeltet hældes æggemassen over så det dækker mere eller mindre.
Skær tomaten i skiver og læg ovenpå inden æggene er stivnet helt.
Riv slutvist en smule orange cheddar over og lad det smelte.
Top evt. med lidt persille/purløg og nyd dit eget lille stykke af himlen.

Baggrund:
Dette er nok verdens bedste omeletopskrift jeg faldt over for nogle år siden og lige siden har det været min yndlings. Der er bare noget med denne kombi der er fantastisk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar