Da jeg skulle til at flytte hjemmefra for første gang fik jeg at vide, at det var meget urealistisk at forvente at kunne leve for kun 1000 kr. om måneden til mad og andre husholdningsartikler, så derfor tog jeg selvfølgelig det som en udfordring og vil dele mine tips og tricks med andre i samme situation.
Du vil her finde en samling af lækre opskrifter der kan holde det stramme budget for den travle studerende med eksempler på de ekstremt billige til de lidt dyrere, men stadig overkommelige retter, samt andre tricks som kan være med til at berige din hverdag på SU (eller hvis budgettet bare er lidt stramt)

torsdag den 27. oktober 2016

Lakseroulade

Lakseroulade med hytteost/pikant

Antal: 2-4 portioner
Tid: 5-10 min. (+ 60 min.)
Sværhedsgrad: Nem-Middel
Prisklasse: Først på måneden
Fryseegnet: Nej

Ingredienser:
100 g røget/gravad lak
80-100 g. frisk spinat
75 g. hytteost/pikant
Peber
Dild og citron til pynt

Fremgangsmåde:
Fordel de tynde skiver af laks i ca. 10-15 cm. bredde på et stykke bagepapir/husfilm/plastikpose (anvend evt. en sushimåtte, da det gør det lettere).

Smør pikanten/fordel hytteosten på fisken og gør det samme med den skyllede spinat.
Rul det sammen. Dette kan godt være lidt vanskeligt og kan kræve lidt øvelse.
Stil eventuelt i køleskabet i en times tid.
Skær lakserouladen ud i 1½ cm. skiver og anret på lidt spinat og pynt med en kvist dild og en skive citron.

Baggrund:
Nogle gange kan man være heldig og finde røget/gravad laks på tilbud og så er det bare om at forkæle sig selv. Kan både serveres som en lille forret til 4 personer eller som en let hovedret til 2 personer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar