Da jeg skulle til at flytte hjemmefra for første gang fik jeg at vide, at det var meget urealistisk at forvente at kunne leve for kun 1000 kr. om måneden til mad og andre husholdningsartikler, så derfor tog jeg selvfølgelig det som en udfordring og vil dele mine tips og tricks med andre i samme situation.
Du vil her finde en samling af lækre opskrifter der kan holde det stramme budget for den travle studerende med eksempler på de ekstremt billige til de lidt dyrere, men stadig overkommelige retter, samt andre tricks som kan være med til at berige din hverdag på SU (eller hvis budgettet bare er lidt stramt)

fredag den 20. januar 2017

Kyllingebomber med ost

Kyllingebomber med ost
Antal: 16 stk.
Tid: ca. 15 min.
Sværhedsgrad: Nem
Prisklasse: Midt på måneden
Fryseegnet: Ja


Ingredienser:
2 stk. kogte kyllingefileter
175 g revet mozzarella
2 æggeblommer
0,5 dl mel
2 forårsløg i små stykker
1 tsk. hvidløgspulver
½ tsk. paprika
½ tsk. salt
½ tsk. peber
100 g knuste majschips (helst doritos eller andet mærke med ostesmag)
Olie til stegning

Fremgangsmåde:
Findel kyllingen i en skål med fingrene eller to gafler.
Tilføj æggeblommer, mel, ost, forårsløg, paprika, hvidløgspulver, salt og peber.
Bland godt og rul blandingen til kugler med hænderne.
Rul kuglerne i de knuste majschips.
Varm godt med olie op på en stegepande, der skal være nok til at de når halvt op ad kyllingeblandingen. Steg i ca. 3 minutter eller indtil de bliver lækkert gyldne.
Server og nyd denne lækre ret som den er eller med en god salat til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar