Da jeg skulle til at flytte hjemmefra for første gang fik jeg at vide, at det var meget urealistisk at forvente at kunne leve for kun 1000 kr. om måneden til mad og andre husholdningsartikler, så derfor tog jeg selvfølgelig det som en udfordring og vil dele mine tips og tricks med andre i samme situation.
Du vil her finde en samling af lækre opskrifter der kan holde det stramme budget for den travle studerende med eksempler på de ekstremt billige til de lidt dyrere, men stadig overkommelige retter, samt andre tricks som kan være med til at berige din hverdag på SU (eller hvis budgettet bare er lidt stramt)

lørdag den 25. februar 2017

Fisk i serranosvøb

Bagt fisk svøbt i serranoskinke
Antal: 2 portioner
Tid: 25-40 min.
Sværhedsgrad: Nem
Prisleje: Midt på måneden
Fryseegnet: Nej

Ingredienser:
2 fileter af hvid fisk (torsk, sej eller pangasius)
4 skiver serranoskinke
Saft fra ½ lime
2 spsk. finthakket dild
1 tsk. sennep (evt. sød)
Salt og peber

Server evt. med grønne asparges, stegte majs og minitomater.

Fremgangsmåde:
Dup fisken tør med køkkenrulle, læg den i et ildfast fad.
Rør sennep, dild og lime sammen og krydr med salt og peber. Fordel et tyndt lag af den tykke creme på fisken som rulles sammen og pakkes ind i skinken.
Fisken bages i ovnen i 20-35 min. ved 180 grader.
Kog nogle friske grønne asparges og steg nogle majs.
Server samlet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar