Da jeg skulle til at flytte hjemmefra for første gang fik jeg at vide, at det var meget urealistisk at forvente at kunne leve for kun 1000 kr. om måneden til mad og andre husholdningsartikler, så derfor tog jeg selvfølgelig det som en udfordring og vil dele mine tips og tricks med andre i samme situation.
Du vil her finde en samling af lækre opskrifter der kan holde det stramme budget for den travle studerende med eksempler på de ekstremt billige til de lidt dyrere, men stadig overkommelige retter, samt andre tricks som kan være med til at berige din hverdag på SU (eller hvis budgettet bare er lidt stramt)

søndag den 12. februar 2017

Fyldte kartofler

Fyldte kartofler med ost og peberfrugt

Antal: 2 portioner
Tid: 30-40 min.
Sværhedsgrad: Nem
Prisklasse: Sidst på måneden
Fryseegnet: Nej

Ingredienser: 
4 store kartofler (ikke bagekartofler)
Revet cheddarost
Peberfrugt i små tern
Salt og peber

Fremgangsmåde:
Skrub kartoflerne godt. Prik med en gaffel afskillige huller rundt omkring.
Placer kartoflerne i et ildfast fad med en ganske lille smule vand og bag dem i ca. 20 min. i ovnen ved 160 grader varmluft eller indtil de føles gennemkogt (afprøv med en gaffel).
Steg imens peberfrugten på en pande.
Tag kartoflerne ud af ovnen og med en ske fjernes størstedelen af det indvendige, som placeres i en skål.
Bland ost og peberfrugt med kartoffelfyldet og smag til med salt og peber.
Kom fyldet tilbage i kartoflerne og placer en smule ost øverst.
Sæt kartoflerne tilbage i ovnen og bag indtil osten er gylden.
Server som lækkert tilbehør eller tag med i madpakken.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar