Da jeg skulle til at flytte hjemmefra for første gang fik jeg at vide, at det var meget urealistisk at forvente at kunne leve for kun 1000 kr. om måneden til mad og andre husholdningsartikler, så derfor tog jeg selvfølgelig det som en udfordring og vil dele mine tips og tricks med andre i samme situation.
Du vil her finde en samling af lækre opskrifter der kan holde det stramme budget for den travle studerende med eksempler på de ekstremt billige til de lidt dyrere, men stadig overkommelige retter, samt andre tricks som kan være med til at berige din hverdag på SU (eller hvis budgettet bare er lidt stramt)

fredag den 28. april 2017

Lakseside med saltbagte kartofler

Laks med saltbagte kartofler
Antal: 4 portioner
Tid: 45-60 min.
Sværhedsgrad: Middel
Prisleje: Først på måneden
Fryseegnet: Nej

Ingredienser:
800 g lakseside
2-3 fed hvidløg
1 tsk. honning
1 lille økocitron
Olivenolie
Salt

- Saltbagte kartofler:
1 kg salt/kg kartofler

Fremgangsmåde:
Vask kartoflerne og placer i en bradepande fyldt med salt.
Bag i ovn ved min. 200 grader i omkring 45 min. eller indtil gyldne
Kom fisken i et ovnfast fad.
Bland olie, honning og presset hvidløg sammen og fordel på fisken.
Krydr med salt (+ evt. andre krydderier) og placer citronskiver øverst.
Steg fisken i en forvarmet ovn ved 200 grader i 20 min.
Server med kartofler, friske grøntsager og aoili.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar