Da jeg skulle til at flytte hjemmefra for første gang fik jeg at vide, at det var meget urealistisk at forvente at kunne leve for kun 1000 kr. om måneden til mad og andre husholdningsartikler, så derfor tog jeg selvfølgelig det som en udfordring og vil dele mine tips og tricks med andre i samme situation.
Du vil her finde en samling af lækre opskrifter der kan holde det stramme budget for den travle studerende med eksempler på de ekstremt billige til de lidt dyrere, men stadig overkommelige retter, samt andre tricks som kan være med til at berige din hverdag på SU (eller hvis budgettet bare er lidt stramt)

onsdag den 19. april 2017

Studenterens nudelret

Nudelret med tun og stegte grøntsager
Antal: 1 portion
Tid: 5-10 min.
Sværhedsgrad: Nem
Prisleje: Sidst på måneden
Fryseegnet: Ja

Ingredienser:
1 pakke nudler (85-100 g)
1-2 dl frosne grøntsager
½-1 stk. dåsetun
Sojasauce
Ingefær
Salt og peber

Fremgangsmåde:
Kog vand og hæld over nudlerne. Sæt tunen til afdryp.
Lynsteg grøntsagerne i lidt sojasauce og tilsæt derpå tunen.
Hæld vandet fra nudlerne og tilsæt også disse.
Smag til med ingefær, salt og peber.

Tip: Tilsæt/erstat med friske grøntsager og/eller andre krydderier evt. lidt fiskesauce.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar