Da jeg skulle til at flytte hjemmefra for første gang fik jeg at vide, at det var meget urealistisk at forvente at kunne leve for kun 1000 kr. om måneden til mad og andre husholdningsartikler, så derfor tog jeg selvfølgelig det som en udfordring og vil dele mine tips og tricks med andre i samme situation.
Du vil her finde en samling af lækre opskrifter der kan holde det stramme budget for den travle studerende med eksempler på de ekstremt billige til de lidt dyrere, men stadig overkommelige retter, samt andre tricks som kan være med til at berige din hverdag på SU (eller hvis budgettet bare er lidt stramt)

fredag den 26. maj 2017

Rød saftevand

Sund rød saftevand
Antal: ca. 1 Liter/6 store glas
Tid: 7-15 min.
Sværhedsgrad: Nem
Prisleje: Sidst på måneden
Fryseegnet: Ja

1 Liter vand
2-3 håndfulde frosne blandede bær
Honning
Evt. 1 limes saft

Fremgangsmåde:
Kom honning, bær og limesaft i vandet og lad det stå i 3-8 minutter for at bærrene kan suge væske. Rør rundt undervejs.

Når bærrene er mere eller mindre optøede, presses bærrene med en grydeske eller lignende for at få så meget saft ud som muligt. Smag eventuelt til med mere honning for at få den ønskede sødme.

Si saften og pres bærrene for den sidste rest saft.
Drik med det samme, eller sæt på køl for at nedkøle det fuldstændigt. Frys evt. noget ned som isterninger og brug til at køle ned uden at fortynde saften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar